Try Awaryjny
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Try Awaryjny
Witam,
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda tryb awaryjny w e46 m3 ? i czym on się objawia ? Jak również czy czujniki (mam ABS 2 do wymiany i sonda drugą za katem) może mięc na to wpływ ?
Pozdrawaim
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda tryb awaryjny w e46 m3 ? i czym on się objawia ? Jak również czy czujniki (mam ABS 2 do wymiany i sonda drugą za katem) może mięc na to wpływ ?
Pozdrawaim
Re: Try Awaryjny
nie ma czegos takiego jak tryb awaryjny w m3 , takie sformułowanie to bardziej do skrzyni automatycznej nie smg ty zresztą masz manuala , jak ostatnio diagnozowałem twoje auto był uszkodzony tylko prawy tylny czujnik abs i nie ma on wpływu na prace silnika czy moc , jedyne co powoduje to brak kontroli trakcji no i abs-u , sonda moim zdaniem jest ok ale najlepiej sprawdz pod kompem oczywiście nie ma wpływu na brak kompresji i ciężkie odpalanie auta ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
Re: Try Awaryjny
Tryb awaryjny istnieje 
Auto kręci się do 3.5k/obr/min i przyspiesza jakby mialo 80koni.

Auto kręci się do 3.5k/obr/min i przyspiesza jakby mialo 80koni.
Re: Try Awaryjny
Michał, tak się chyba dzieje ja Ci Vanos pada...
Re: Try Awaryjny
tu auto się kreci do odcinki i vanos jest ok , silnik jest po prostu przegrzany ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Try Awaryjny
Hej,
Silnik nie jest przegrzany, nic na to nie wskazuje. Kompresja 9 nie jest stałą była mierzona ostatnio 2 razy (Ten sam sprzęt) i odczyty są różne raz 9 raz 9,6 najprawdopodobniej będzie to uszczelka pod głowicą której nie wymieniono 2 lata temu po regulacji zaworów i jest wydmuchana, stwierdzono przedmuch na głowicy. Auto oleju nie bierze. Tak jak napisałem w poście odnośnie kompresji. W poniedziałek auto będzie już robione by w tydzień zdążyć.
W ogóle jak da radę przegrzać silnik ? (może nie być płynu chłodzącego) bo nawet jak termostaty się zawieszą to i tak będzie bardziej wychłodzony (będą otwarte).
Pozdrawiam
Silnik nie jest przegrzany, nic na to nie wskazuje. Kompresja 9 nie jest stałą była mierzona ostatnio 2 razy (Ten sam sprzęt) i odczyty są różne raz 9 raz 9,6 najprawdopodobniej będzie to uszczelka pod głowicą której nie wymieniono 2 lata temu po regulacji zaworów i jest wydmuchana, stwierdzono przedmuch na głowicy. Auto oleju nie bierze. Tak jak napisałem w poście odnośnie kompresji. W poniedziałek auto będzie już robione by w tydzień zdążyć.
W ogóle jak da radę przegrzać silnik ? (może nie być płynu chłodzącego) bo nawet jak termostaty się zawieszą to i tak będzie bardziej wychłodzony (będą otwarte).
Pozdrawiam
Re: Try Awaryjny
Wystarczy odpowiednio dlugo pojezdzic na torze z predkosciami obrotowymi silnika bliskimi maksymalnych. Nawet jak jest wszystko sprawne, to temperatura oleju wykroczy poza zakres zalecany przez producenta (nie wiem dokladnie ale przyjmijmy 120stC). To jeszcze nie koniecznie oznacza przegrzania silnika ale kontynuowanie zabawy bedzie zmierzalo w tym kierunku.W ogóle jak da radę przegrzać silnik ? (może nie być płynu chłodzącego) bo nawet jak termostaty się zawieszą to i tak będzie bardziej wychłodzony (będą otwarte).
Re: Try Awaryjny
ja obstawiam pierścienie a głowica przy okazji do roboty bo i tak w m3 leci po 10 latach uszczelka , sama uszczelka nie zabiera 80KM mocy , miałem kiedyś m3 z padnieta uszczelka moc była nominalna tylko check się pojawiał nie raz no i dziwny dźwięk przy pewnych obrotach ( pekniecia jej miedzy cylindrami ) , zresztą 2 osoby które niby przy tym silniku cos robiły albo znały właściciela twierdza przegrzanie . Zrób jak uważasz ale jak już będziesz miał zdjeta głowe to za jedna robota i kosztem zrobiłbym dół ... zwłaszcza ze planujesz tory i auto na dłózej .
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Try Awaryjny
A kto Ci ustawi rozrząd i vanosa po zrobieniu uszczelki ??
Szczerze uszczelka pod głowicą w M3 objawia się właśnie przedmuchami między cylindrami bodajże 4 i 5 takich przypadków widziałem 5 sztuk ale wtedy kompresja na reszcie cylindrów jest ok. Chyba,że faktycznie silnik był przegrzany i podniosło/pokrzywiło głowicę ale to raczej mała szansa.
Szczerze uszczelka pod głowicą w M3 objawia się właśnie przedmuchami między cylindrami bodajże 4 i 5 takich przypadków widziałem 5 sztuk ale wtedy kompresja na reszcie cylindrów jest ok. Chyba,że faktycznie silnik był przegrzany i podniosło/pokrzywiło głowicę ale to raczej mała szansa.
Re: Try Awaryjny
ja już to robiłem w "swoim prywatnym" motorze który teraz wyladował z tamtej w mojej następnej m3 wiec sprawę się ogarnie gdyby kolega miał problem ze swoimi specami ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
-
- Posty: 154
- Rejestracja: sob wrz 28, 2013 19:21
- Auto: E46 m3 2001 EU (engine Lift)
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Try Awaryjny
Hej,
Wiecie też nie chce się zmęczyć tym tematem po co
W serwisie stoi 2 taka sama emka która chodzi prawidłowo i wszystko jest ok. Będziemy lecieć step by step. Kończmy temat w poniedziałek będę wiedzieć wszystko; w śród mechaników jest mój kuzyn 16L w aso naszej marki, damy radę. Tyle ile my mieliśmy zabawy by z dwóch v12 złożyć jedno i wrzucić manuala to przeciętna osoba by na zawał padła z 2 razy 
Wiecie też nie chce się zmęczyć tym tematem po co

